Vergroot je veerkracht met ACT

Vergroot je veerkracht met ACTVoor een lichter leven vol betekenis

Wil je meer uit je leven halen en energie steken in wat je écht belangrijk vindt? Heb je nog dromen om na te streven, plannen die steeds niet van de grond komen? Maar word je beperkt door jouw situatie, beperkende gedachten en gevoelens? Of heb je geen idee wat je wilt en wil je dit juist ontdekken? Dan is “Vergroot je Veerkracht met ACT” wat voor jou.

Vaak zijn we meer bezig met wat ons beperkt, dan met wat ons daadwerkelijk helpt. Veel van onze tijd en energie gaat dan ook zitten in wat je eigenlijk niet wilt.

Dit doen we door te piekeren, nare gevoelens en gedachten juist weg te duwen of moeilijke situaties te vermijden. Eerst moet worden opgelost wat jou in de weg zit, voordat je toekomt aan wat je werkelijk wilt. Maar wees eens eerlijk, wat heeft dit tot nu toe opgeleverd?


Wat is ACT?

Vergroot je Veerkracht met ACT (spreek uit ekt) is een individuele training gebaseerd op Acceptance and Commitment Therapy. Dit is een vorm van gedragstherapie gebaseerd op oa de Boeddhistische psychologiestroming. Binnen ACT leer je op een andere manier om te gaan met beperkende gedachten, gevoelens en situaties, zodat meer ruimte ontstaat en je meer energie overhoudt voor wie en wat er werkelijk toe doet in jouw leven.

Het doel van ACT is het verkrijgen van meer veerkracht, zodat je lichter en speelser in het leven staat. Een lichter leven betekent niet een leven zonder problemen en pijn. Dat hoort er nu eenmaal bij. Het is dan ook niet de kunst om dit op te lossen of te vermijden, maar hier op een andere manier mee om te gaan. Zodat ruimte ontstaat voor wat jouw leven waardevol en betekenisvol maakt.


Vergroot je Veerkracht met ACT is actief en ervaringsgericht.

Anders dan counselling/psychosociale therapie is dit meer een vaardigheidstraining waarmee je je psychologische flexibiliteit vegroot. Dit betekent niet alleen praten, maar vooral ook ervaren en doen, zowel tijdens de sessies als daarbuiten.


Onderdelen van Vergroot je Veerkracht met ACT

Acceptatie: Het actief uitnodigen van vervelende gedachten, gevoelens en omstandigheden.

Defusie: Het loskomen van je gedachten zodat deze je minder snel raken.

Zelf als Context: Een meer flexibele, compassievolle relatie met jezelf ontwikkelen.

Mindfulness: In contact komen met het hier en nu. Dus meer aandacht wat er feitelijk is.

Waarden: Ontdekken wat je werkelijk belangrijk vindt in het leven.

Toegewijd handelen: Acties gericht op ”leven naar je waarden” ontplooien.


Voor wie is deze training?

  • Piekeren en besluiteloosheid
  • Bij (werk-)stress
  • Als je vastloopt in het leven
  • Angst en somberheidsklachten
  • Perfectionisme en faalangst
  • Weinig zelfvertrouwen
  • Je hebt geen idee wat je wilt in het leven
  • Als je dat wel weet, maar niet goed weet hoe je daar komt
  • Omdat je lichter en speelser in het leven wilt staan
  • Als ondersteuning van een re-integratietraject
  • Voortraject GGZ; Als je op een wachtlijst staat voor psychologische hulp (psycholoog/Ggz)
  • Als vorm van persoonlijke ontwikkeling

Praktisch

  • Voordat je start met de training, hebben we eerst een kosteloos en vrijblijvend kennismakingsgesprek. Daarna besluit je of je doorgaat.
  • Een individuele training bestaat uit 8 sessies van een uur.
  • De sessies vinden om de week plaats aan de Fideliolaan 47 in Amstelveen.
  • Tot 1 januari 2022 betaal je slechts € 295,- voor het gehele traject (of 2 keer € 150,-).
  • Vanaf 1 januari 2022 zal deze training € 445,- bedragen (of 2 keer € 225,-).
  • Na deze training zijn altijd losse sessies mogelijk als verdieping op het geleerde.

Onderweg naar mijn doel heb ik mijn angst ontmoet. Maar ik kwam heelhuids thuis met iets nieuws, genaamd moed – Roos Streumer

Benieuwd wat Vergroot je veerkracht met ACT voor jou kan betekenen? Maak dan gerust een afspraak voor een kosteloos en vrijblijvend kennismakingsgesprek.


Roos Streumer

Als counsellor sta ik met beide voeten op de grond. Ik werk diepgaand als dit kan, ik ben pragmatisch als dit nodig is en ik gebruik humor als dit gepast is. Ik werk met 3 pijlers: rust, richting en regie. En ik vind het vooral belangrijk dat je hier een plek vindt waar je je vertrouwd voelt. Koffie, thee en een goed gesprek staan voor je klaar.

Bij ACT in Actie heb ik mij bekwaamd in Acceptance and Commitment Therapy. Ik heb de training voor professionals daar met goed gevolg afgerond!

Je bent welkom voor een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek.